.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نماینده ولی فقیه در خطبه‌های نماز جمعه ساری ؛
لزوم توسعه صنعت در مازندران/ محیط زیست نباید مانع صنعتی‌شدن استان شود/ فرایند صادرات تسهیل شود
نماینده ولی فقیه گفت: تولیدکننده گلایه و شکوه زیادی دارند و علاوه براین باید به حوزه صنایع و صنعتی شدن استان توجه بیشتر و موانع برطرف شود و مسائل محیط زیست نباید مانع صنعتی شدن استان شود.
لزوم توسعه صنعت در مازندران/ محیط زیست نباید مانع صنعتی‌شدن استان شود/ فرایند صادرات تسهیل شود

به گزارش شمال نیوز، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری، با بیان اینکه در آستانه اربعین شهادت حسینی و آغاز هفته دولت قرار داریم، اظهار کرد: گرچه رجایی، باهنر و سردار سلیمانی رفتند؛  اما راه رجا بسته نیست؛ ریشه انقلاب اسلامی و ایمان و احساسات پاک انقلابی مردم و عشق به شهادت، ولایت است.

 

وی با تسلیت شهادت شهید رجایی و باهنر، گفت: این دو شهید هر دو الگوی شاخص بودند که شهادت‌شان به دست منافقان کوردل بوده و امیدواریم راه‌شان پررهرو باشد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه در هفته دولت امسال شاهد خبرهای خوبی ازسوی مسؤولان باشیم، اضافه کرد: موقعیت‌های بسیار خوبی در حوزه عمران و آبادانی، رسیدگی به امور کشور و مردم انجام گرفته که امیدواریم با جهاد تبیین برای مردم بازگو شود.

 

محمدی‌لائینی با تاکید بر ضرورت حفظ امنیت در جامعه، خاطرنشان کرد: از برخی از مرزها چه در شرق چه در شمال، شمال غرب و غرب با برخی از ناامنی‌ها و دست‌هایی برای ایجاد اغتشاشات هستیم که حفظ امنیت مردم یکی از وظایف حکام است.

 

وی با بیان اینکه مساله امنیت بسیار مهم است و یکی از اهداف دشمنان از اغتشاشات ناامن‌ کردن جامعه است، تصریح کرد: اگر جامعه ناامن شود نه تولید و کار و کاسبی و صنعت انجام می‌شود و نه توزیع درست و در یک فضای ناامن همه متضرر خواهند شد پس حفظ امنیت برای همه ما مهم است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه اختلال در امنیت هدف دشمن بوده که این موضوع یک سیاست معاویه‌ای است،بیان کرد: معاویه در نیمه‌دوم حکومت حضرت علی(ع) با ایجاد اغتشاش به دنبال ایجاد ناامنی و ناکام کردن حکومت علی بوده امروز هم دشمنان همین سیاست معاویه‌ای را مثل اغتشاشات سال گذشته داشته و دارد ممکن است در آینده هم باشیم اما ما به دنیای استکباری معاویه‌ای اعلام می‌کنیم هر دستی که بخواهد آشوب‌ها و اغتشاشات معاویه‌ای، صهیونیستی و آمریکایی در این کشور راه بیندازد به‌وسیله مردم آن دست قطع خواهد شد.

 

محمدی‌لائینی یادآور شد: موضوع دیگر اینکه باید حق و حقوق آحاد مردم داده شود؛ مردم در معرض تبعیض و بی‌عدالتی قرار نگیرند به به وسیله دستگاه‌های اجرایی و نه به‌وسیله دستگاه قضایی و مظالم باید از مردم دور شود و باید انسان‌های صالح، توامند، انقلابی و جهادی که دغدغه انقلاب به‌عنوان مسؤول باشند.

 

وی با بیان اینکه پنجم شهریور بزرگداشت زکریای رازی و روز داروسازی است، گفت: دارو و داروسازی و داروفروشی با سلامت مردم در ارتباط است باید در این زمینه نظارت‌های درستی انجام شود و سرنوشت ملت به دست عده‌ای انحصارگر نیفتد؛ انحصار و انحصارگر در حوزه توزیع کار درستی نیست.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه اجتماع بزرگ اربعین را خواهیم داشت، اضافه کرد: هفته تعاون هم است مردمی شدن اقتصاد در نظام اسلامی یک اصل است و در این زمینه باید بهتر تصمیم‌گیری و اجرا شود.

 

محمدی‌لائینی در رابطه با هفته دولت و خدمات دولت هم توصیه و هم تشکر کرد و گفت: روی صحبت ما برخی که ضعیف کار می‌کنند یا ناکارآمد هستند این سنگر و کرسی متعلق به شهدا و مردم است و نباید در این سنگر خیانت و کم‌کاری شود.

 

وی یادآور شد: بخش زیادی از مشکلات مربوط به نداشتن و نبودن نیست مربوط به ناکارآمدی و نداشتن توانایی است و فردی که توانایی ندارد نباید مسؤولیت را بپذیرد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه در زمینه مهارم و رشد تولید باید دولت‌مردان وارد میدان شوند تا سفره مردم رونق بیشتری پیدا کند، خاطرنشان کرد: این تورم‌ها و موانع تولید معیشت ما را دچار تنگنا کرده است و باید در این زمینه دقت بیشتری شود.

 

محمدی‌لائینی اضافه کرد: باید گرانی‌ها کم و تولید رواج پیدا کند تولیدکنندگان ما هم گله و شکایت زیادی دارند که باید به حوزه صنعت، صنایع و صنعتی شدن استان توجه بیشتری شود؛ امروز صنعت در استان بسیار مورد توجه است و موانع صنایع سنگین و سبک باید برطرف شود.

 

وی هشدار داد: ضوابط و شرایط هم باید مدنظر باشد محیط زیست هم برای ما مهم است اما نباید مانع سر راه صنعتی‌شدن استان شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه صادرات تسهیل شود، به این دلیل که تولیدات خوبی در مازندران در همه زمینه‌ها داریم، خاطرنشان کرد: اما صادرات مشکل بوده و موانع زیادی سر راه است اگر بتوانیم صادرات را روان و آسان کنیم کشاورزان ما از افت قیمت برنج و مرکبات و مسائل دیگر آسیب‌هایی که بعضا دیدند را نخواهند دید.

 

محمدی‌لائینی با بیان اینکه بخشی از مطالبات گندم‌کاران مانده که باید مطالبات آنها پرداخت شود، گفت: باید دولت‌مردان بدهکاری‌های خود را به مردم سریع‌تر بپردازند پول گندم را به کشاورزان باید نقدا پرداخت شود؛ چرا که وفای به عهد هم برای دولت و هم برای مردم واجب و مهم است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه ثروت‌های طبیعی و منابع طبیعی بسیار مهم است، اظهار کرد: نباید متجاوزان به جنگل و منابع طبیعی به سرزمین‌های انفال دست‌اندازی و تجاوز داشته باشند آنچه را که متعلق به ملت و عموم است باید حفظ کنیم.

 

محمدی‌لائینی بیان کرد: منابع طبیعی و نهادهای مرتبط با آن خیلی باید جدی باشند اینگونه نباشد کشاورز بیچاره را دچار مشکل کنند درحالی‌که ۸۰ سال قبل پدر و جدش داشتند آنجا کشاورزی می‌کرده است.

 

وی ادامه داد: در مقابل که کشاورز را به سلابه بکشند و زمین را از دستش بگیرند و از آن طرف ببنیم جنگل‌ها و منابع طبیعی دارد مورد تعرض قرار می‌گیرد یا زمین‌های کشاورزی که فرد سالیان سال دارد کشاورزی می‌کند بدون اینکه خبر داشته باشد به نام منابع طبیعی ثبت می‌شود که در این زمینه اداره ثبت هم مانند منابع طبیعی مقصر است و باید پاسخگو باشد که چگونه زمین فرد را بدون اینکه اثبات شود بنام منابع طبیعی ثبت شود درحالی‌‌که حق مردم باید حفظ شود.

 

وی گفت: خداوند گشاینده امور است و در رحمت را به روی انسان می‌گشاید اما فتح الهی دو کلید دارد که یکی حجت خدا روی زمین و دیگری تقوا است.فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.057 seconds.